עיצוב גינה בעלות נמוכה - ככה חוסכים בעלויות ומייפים את המרחב החיצוני

מבנים שיש בסמוך אליהם צמחייה עבותה יראו טוב יותר במידה והם ישדרו כפריות ורוגע, והם יעלו משמעותית את ערכם של נכסים. בשל כך רבים בוחרים לעצב את הגינה ולעשות זאת באותה מידת ההשקעה בה הם מעצבים את המרחב הפנימי של המבנה.

הגינה שלנו אשר נמצאת בצמוד למבנה בו אנו גרים או בסמוך למקום העבודה בו אנו עובדים, חשובה מאד לרושם הראשוני, לעיצוב וגם לאווירה במקום. שכן צמחים ירוקים, שיחים מלבלבים, פרחים צבעוניים וגינות תבלין - משדרים תחושה נעימה ורוגע במרחב.

עם זאת, תחזוקה של גינה עלולה להיות דבר יקר, גם בשל העבודה שיש לבצע, כמו גם  בשל מחירם היקר יחסית של צמחים, ובשל תקציב הדרוש עבור השקיית הצמחייה, מחיר חשמל של גופי תאורה לגינה, ושאר הוצאות אשר כרוכות בתחזוקה של מרחב חיצוני. אבל כיצד אפשר לעצב גינה בעלות נמוכה ולחסוך בעלויות? כמה טיפים בהמשך.

השקיה, רכישת צמחיה, גיזום וטיפוח, כמו גם רכישת גופי תאורה לגינה - כולם עולים כסף, בעוד שעלות ממוצעת של גנן לחודשיים יכולה להגיע עד 2,000 שקלים עבור גינה גדולה! עם זאת, כדי לטפח את המרחב החיצוני - לא צריך להקציב הון רב, בעוד שבאמצעות מספר טריקים ושיטות: אפשר ליהנות ממרחב מטופח בעלות נמוכה. אז כיצד עושים זאת? הנה כמה דרכים:

בחירת עצים וצמחים עשוי פלסטיק

בחירת עצים וצמחים עשויי פלסטיק יכולה להיות נפלאה וחסכונית, בעיקר אם בוחרים מוצרים איכותיים. כיום ישנן חנויות שמומחיות באספקת צמחים מפלסטיק בעת שהמראה האותנטי והמדויק של הצמחים - מקנה במבט ראשון (וגם במבט שני) תחושה כי קיימת צמחיה מטופחת ססגונית ואמיתית במרחב. בכך אפשר לתכנן גינה בהתאם לטעם האישי כמו גם בהתאם לתקציב הנתון, זאת ללא הוצאות על רכישת עצים אמיתיים שמחירים יכול להגיע למאות שקלים. זאת גם ללא צורך לגזום או לשכור שירותים של גנן.

בין הצמחים שאפשר לבחור, תמצאו צמחים שמתאימים ללובי, פרחים עשוי פלסטיק ששותלים בתוך אדניות (למראה טבעי וצבעוני). ישנם עצים ננסיים מפלסטיק, צמחים ואפילו עצים שמתאימים לחדרים פנימיים או מקנים צל בפינות ישיבה. כמו גם מגוון רחב של עציצי פלסטיק איכותיים לתחושה אמיתית ורגועה במרחב.

תאורת לד

אם אתם רוצים להאיר את הגינה, אך חשבון החשמל יקר מידי עבורכם: תוכלו לבחור ולהתקין תאורת לד חיצונית שתאיר על הצמחים ותאפשר חסכון משמעותי בחשמל. נורות לד סופגות את האנרגיה של קרני השמש ופועלות ומאירות בערב באופן אוטומטי ללא צורך בחשמל. בכך אפשר לייצר אלמנטים דקורטיביים במרחב עם תאורה מתאימה שתאפשר מראה נעים בחצר, בגינה או בכול מקום אחר. צמחים עשוי פלסטיק מוארים בתאורת לד, מתאימים גם עבור אולמות וגני אירועים, עבור משרדים, חללי עבודה ומרחבים ציבוריים.

שימוש בטפטפות ומערכות השקיה חכמות

אם החלטתם ללכת על הדבר האמיתי וכן לשתול צמחייה חיה ונושמת, כדאי להשתמש ולהתקין טפטפות חסכניות ומערכות השקיה חכמות שיחסכו בהוצאות מים וחשמל. בחרו גנן מקצועי שיעצב את הגינה וישלב בין צמחים אמיתיים למרחב חיצוני, וצמחיית פלסטיק למרחב פנימי. השילוב יעזור לכם לחסוך בעלויות.

מחזור מים

אם אתם רוצים לחסוך בעלויות השקיה: מחזרו מים, בעוד שאפשר לנתב בקלות מים זורמים מן הגגות והמרזבים אל תוך הגינה. אם יש לכם דירה קטנה, מחזרו מי רחצה בדלי והשתמשו בהם להשקיה ולשאר שימושים. בכך תחיו בצורה חסכונית ואף תסייעו לשמור על הסביבה.

לסיכום, פרחים עצים ושיחים מפלסטיק יהוו פתרון מעולה לעיצוב הגינה, ומקור לחסכון בהוצאות.

מאמרים נוספים:

עיצוב פרחים מלאכותיים

מהם פרחים מלאכותיים? פרחים מלאכותיים הם למעשה פרחים העשויים חומר סינטטי, המשמשים לדמות פרחים אמיתיים בעיצוב זרים, סידורי פרחים, חופות, עיצוב אולמות, קישוט הבית או

המשיכו לקרוא »

נשמח לדבר איתך!

זמינים גם בטלפון - 077-9976187

פרוייקטים לדוגמה

נשמח לדבר איתך!

לקוחות יקרים,

ביום רביעי, 19/4, החנות תהיה סגורה.

המשך יום נעים!
צוות החנות.

שעות פעילות החנות צומצמו.
יש לתאם הגעה מראש.

טלפון: 03-5093563 | וואסטאפ: 052-5933306

נשמח לדבר איתך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

טלפון: 077-9976187 | וואצאפ: 052-5933306